streptokocker

Det visade sig vara streptokocker jag har. Som tur är, är febern borta så jag mår mycket bättre även fast det gör riktigt ont i halsen.
Idag tog jag med mig Robin till förskolan, tänkte att han kunde vara där medans jag tar det lite lugnt här hemma. Kommer dit, H ( ena pedagogen) frågar hur det är med Robins finger( När han var sjuk fick han något litet sår i nagelbandet på ena pekfingret, som bara blivit värre och värre. Det är riktigt svullet, och det varar. Men vi har rengjort och rengjort.), när hon fick syn på fingret idag och hörde att jag har streptokocker så vädjade hon mig att ta med honom hem igen, ifall det var streptokocker han har i fingret. Väldigt smittsamt tydligen.
Så nu sitter han och leker i sitt rum, jag har ringt vårdcentralen och dom skulle ringa upp vid 15 i eftermiddag.
Robin som så gärna ville till förskolan och leka med kompisarna... Men det är ju dumt att smitta ner någon OM det nu är streptokocker han har.


Imorse innan vi åkte till förskolan en sväng :D

Kommentarer
Postat av: Maria

sv: va bra, inte alla som kan det ju, fast man borde kunna :D

haha okej, men de kan ju vara skönt de med :D

2012-05-08 @ 10:58:07 / URL: http://mariarudolphi.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Hoppas att han inte har det! Skönt att du kan ringa till VC iallafall, här har de gjort om så man måste gå dit och sätta sig, och invänta sin tur. Med andra ord kan man få sitta i flera timmar i ett väntrum med en massa sjuka människor för att få träffa nån! :(

2012-05-08 @ 11:19:03 / URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: micaela

KRYA PÅ ER

2012-05-08 @ 18:53:43 / URL: http://majjssan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: