Jag vill inte ha en platt boll

Alexsandra undrade om jag hade något smarrigt recept på chokladbollarna och givetvis :D


100g margarin/smör
3/4 socker
3 msk makao
2 tsk vanillinsocker
3 dl havregryn
2 msk kallt kaffe

Garnering:
½ dl pärlsocker(fast hos oss blir det MER pärlsocker :D)

Skär matfettet i mindre bitar. Blanda ihop matfett, socker, kakao, vanillinsocker och havregryn. Häll i kaffet och blanda snabbt ihop till en smet. Ta upp smeten och rulla till små bollar, ca 25 stycken.
Lägg pärlsocker på ett fat och vänd bollarna i blandningen. Låt bollarna stå kallt i minst 2 timmar före servering.



Robin efter maten:
- Jag vill inte ha en platt boll!
Så tog han den största runda bollen han hittade :D


Kommentarer
Postat av: Jonna

Så gott!!!



Ja verkligen! helt underbart :)

2012-03-14 @ 10:09:53 / URL: http://blogg.mama.nu/jonnahansson/
Postat av: Madde / Mamma och blivande fröken

Så gott :D

2012-03-15 @ 20:45:16 / URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: