Midsommar

Har ni börjat fundera över midsommar än? Vad ni ska göra och äta?
Jag pratade med ena syster om det igår faktiskt, att vi skulle vilja göra något speciellt. Dansa runt stången och så, mest för barnens skull(eller?). Sen måste man ju äta något gott också.
När vi firat midsommar med kompisar så brukar vi grilla och äta någon god efterätt. Förra året firade vi med mamma/mormor och alla dom där uppe & då åt vi "tradionell" midsommar mat OCH grillat för dom som ville ha det.
Det fick mig att undra om inte vi yngre kanske har tröttnat på den tradionella maten och kör på grillat istället? Det är ju otroligt gott och kan varieras till tusen. Kanske grillat är den "nya" midsommar maten?
Jag är sugen på att prova något nytt "recept" i år, kanske man skulle prova Grillad fläskfilé med limeyoghurt
Grillad fläskfilé med limeyoghurt

till det måste man ju ha potatissallad och jag hittade den här som ser helt underbart god ut

Ljummen potatissallad
Ljummen potatissallad

Fast jag ska inte sticka under stolen att det är desserten som kommer vara mest spännande, och när man ändå skulle göra limeyoghurten till fläskfiléen så passar den här Cheesecaken perfekt.

Cheesecake med jordgubbar och lime
Cheesecake med jordgubbar och lime men jag skulle nog ha lite mer jordgubbar till. Är det midsommar så är det och då ska man ju frossa :D

Med dom här tipsen hoppas jag på att vinna den här tävlingen:

Arla midsommar

Jag tävlar om restaurangbesök och kokböcker från Arla hos Agnes!
Tävla
HÄR du också!



Hur ska ni fira midsommar?



Kommentarer
Postat av: Linda

åh tack:D då får du en länk sen:D

2012-06-07 @ 10:27:05 / URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros
Postat av: Linda Olsson

Här blir det gammal hederlig sill o potatis ;) Sen jobbar jag hela midsommarhelgen :)

Kramar

2012-06-07 @ 11:57:28 / URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: