Krämig citronkyckling!

I går provade jag ett nytt recept som jag hittade i en gammal tidning uppe hos mamma.
Krämig citronkyckling!
 
Det här behövs till 2 port:
250 g kycklingfilé
1 msk smör
½ gul lök
100 g körsbärstomater
½ citron, skal och saft
1 msk kycklingfond
½ dl matlagningsgrädde
1 dl lätt créme fraiche
½ dl hackad persilja
salt, peppar
 
Serveras med:
Klyftpotatis(eller ris)
 
Gör såhär:
Skär filéerna i bitar och bryn dom i smör. Skala och hacka löken och låt den fräsa med kycklingen.
Halvera tomaterna, tvätta citronen väl, riv skalet och pressa ur saften.
Tillsätt fond, grädde, créme fraiche, tomater, citronskal och saft och persilja i pannan och koka ihop 5 minuter.
Smaka av med salt och peppar.
 
 
 
 
 
 
Det var gott, men såsen smakade lite väl mycket citron för oss, så jag kommer halvera den mängden nästa gång.
Ett stort plus att det gick fort fort att laga :)

Kommentarer
Postat av: Michan

det lät gott, den ska jag prova :)

2012-07-12 @ 09:25:18 / URL: http://michaela-michan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: