f*ck

Robin har börjar säga ett nytt ord. Dvs fuck... Behöver jag säga att jag inte alls är glad över det? Men det konstiga är ju att det är inget ord vi säger, någonsin! Den andra frågan är om det är det han menar eller om han "säger" något annat. Igår lät det som att han sa f*ck you. Som sagt, det är något vi ALDRIG sagt här hemma. Ska man säga åt honom att inte säga så, eller ska man inte bry sig? Jag försöker att inte säga något, att inte ge honom uppmärksamhet just då, men P säger åt honom att så säger man ju inte... Men då kanske det bara blir roligare att säga så?
Jag vet inte...


TJING! ♥

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Ajdå... kan det vara dagisfasoner kanske ? Jag borde verkligen börja vårda mitt språk här hemma, annars kommer Viggo vilde bli en vandrande svordom framöver :/

2011-01-06 @ 13:19:15 / URL: http://frokenmela.se
Postat av: sawiik

Verkar vara vanligt det där att de säger fula ord som man själv inte säger. Troligen har han fått det från dagis, de hör lätt sånt de inte ska. :/



Svårt att säga vad du ska göra, jag skulle nog testa båda era varianter för att se vilken som gav mest effekt.



Sv: Tack, får se om jag hakar på tävlingen. Men tack för att du sa till. :)

2011-01-06 @ 16:17:07 / URL: http://www.minbebis.com/blogg/sawiik
Postat av: Maria

Vänta du bara, han kommer använda värre ord om ett år :p jag skulle inte bry mig alls bara låta det vara, annars blir det ju ännu roligare. Barn gör ju sällan som man säger, eller hur? Så säger ni åt honom att inte säga så kommer han garanterat säga så ännu oftare. Och det är väl inte så hemskt att han säger fuck? Värre var väl om han skulle säga knulla. Men som sagt han kommer lära sig värre ord med åren, bara låt det vara.

2011-01-07 @ 00:05:03
Postat av: Agnes

Ojojoj! Inte är det ett ord man vill applådera sitt barn för men jag tror att ni ska fortsätta på din linje och inte ge honom uppmärksamhet just då. Det är så svårt det där :/

2011-01-07 @ 01:04:54 / URL: http://agneslauedberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: