självplock!

Godmorgon!

Ja, igår blev det en tripp till Hedemora för att plocka jordgubbar, det var väl ganska lätt att hitta dit(iofs hade dom gps i första bilen ;D). Vi tog med oss en 10 liters hink HAHA Tänkte att det kommer ta bra lång tid att fylla den! Men nope, inte direkt. 20 min kanske? Trodde att Robin skulle springa runt och äta massor av jordgubbar, men nope. Han tyckte det var roligare att kasta ur dom vi lagt i hinken ;D BUSUNGE! Sen skulle vi då betala. vi hade fyllt hinken bra och så hängde P upp den på vågen. 160 kronor blev det! 5,4 kg tror jag han sa för 160 kronor! Helt sjukt att man betalar 20(minst) för 1 liter, när man kan plocka själv och så välja själv, bara stoooora fiiiina jordgubbar ;)
Vi tog med en skål upp till mor och co igår, sen efter Robin somnat(hemma) så åt vi mat och sen jordgubbar med grädde.
Jag sa innan sommaren att den här året skulle jag frossa i jordgubbar eftersom jag inte kunde äta förra året pga amningen. Jag visste inte hur rätt jag skulle ha ;) Men det är ju sååå gott och inte är det onyttigt heller(förrutom grädden kanske)...

Efter jordgubbs plocket åkte vi till Lappens för lite glass(vissa åt mat också), det var tid för Robins mellis så vi hade banan med, men visst är det godare med glass? Han var inte lugn innan vi ätit upp glassarna, men han ville iaf inte ha så mycket banan. Då var det bara glass som gällde, ja lite fick han smaka iaf...

Idag ska vi ner till syster vid Roxnäs på lite grillat, är det fint väder kanske lill(?) prutten vill bada också :)


Ojj, va mycket text det blev idag! Ingen kamera med igår förrutom på mobilen, men är det en snäll människa som skickar lite bilder så ska jag visa :)


TJING!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej!



Tänkte du på mig? ler



Ska ladda in alla bilder i datorn, så ska jag sen skicka över lite bilder...



Tack för igår, välidgt trevligt och gott =)



Kram

2010-07-10 @ 11:48:38 / URL: http://bustroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: