Vem är jag?

Vem är jag egentligen? Nu har jag ju blivit mamma, men det är ju inte det enda jag är. Jag är ju en egen person, men det känns som att jag tappat bort mig själv i mammarollen, är det så det SKA vara? Jag kommer inte ens ihåg när jag gjorde något för MIG själv, missförstå mig inte, jag ÄLSKAR att ta hand om Robin och allt vad det innebär. Men när jag inte tar hand om honom känns det som att jag "tar hand om" P, när är det min tur egentligen? Är det egoistiskt av mig att tänka såhär? Jag vet inte, det kanske är såhär att vara mamma. Jag har ju velat bli mamma så länge, så jag kanske inte ska klaga nu när jag äntligen fått som jag velat?

Det kanske bara är en svacka jag har just nu, därför jag tänker såhär, efter 8 månader av sömnbrist. Vem vet...


(Vem är JAG? Har mitt gamla jag försvunnit för att mamman i mig ska få plats?)

TJING! ♥

Kommentarer
Postat av: Kim

Det ska jag svara på.

Beatrice: omtyckt lillasyster, älskad dotter och P.s snuttgurka.

Hon den glada, skrattande och intelligenta tjejen som alla gillar.

Hon som (fast hon inte säkert tror det själv) fyller upp ett rum med sin närvaro när hon kommer in.

Hon som alltid är omtänksam, tänkande och ibland, ibland bara, får lov att känna sig fundersam över livets vändningar och över sin nya stora roll som mamma, och allt vad det innebär.

Det minskar inte din betydelse för mig som har lyckan i att ha just precis dig som min lillasyster.

Du är underbar! Kram Kim

2010-01-13 @ 08:44:42
Postat av: emma =)

du är bäst =) vad säga om bio och middag en kväll snart så kan vi snacka tjejprat och bea =)...ring mej! nästa fredag eller lördag kanske kan passa dig?Puss

2010-01-13 @ 14:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: