Måste jag pumpa?

Igår la vi Robin klockan 20.00 istället för att se om det blir något bättre på morgonen. Imorse vaknade han 5.00 igen! La han bredvid mig och smeker han över håret och kliar på ryggen, men inget hjälper. Han ligger bara och gnäller. När klockan var efter 6 hade jag gett upp om att få sova lite mer så jag la honom på mig för att mysa lite, smekte över ryggen och vipps hade han somnat! När han(vi) sovit 1 timme chansade jag och la ner honom brevid mig igen och så sov vi vidare till 8.30. Det var riktigt härligt, men ändå sitter jag här och är riktigt riktigt trött. Hmmm
Eftersom jag har slutat amma nu, börjar ena tutten fyllas med mjölk. Måste jag pumpa? För det kan väl inte "försvinna" av sig själv? Men om jag pumpar försvinner mjölken då? Vill ju inte behöva pumpa när jag väl slutat amma...

Jag drömde nu imorse att jag höll på att bli innebrännd. Men jag hade drömt det förrut också och jag visste att jag skulle klara mig undan. Jag visste att jag drömt det förrut. Men det var inte alltför trevligt ändå...

Nu ska jag kolla runt på internet lite.


TJING! ♥

Kommentarer
Postat av: Tant Ulrika

Ny tokspännande tävling hos Tant..



http://uj76.blogspot.com/2010/02/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_16.html



..med chans att vinna ett presentkort från en mkt braig barnbutik =)

2010-02-16 @ 12:05:07 / URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Agnieszka- mamma till 2

Ett tips är att bara pumpa ur lite lite tills trycket i tutten släpper. Tänk på att brösten producerar när du pumpar, därför ska man bara pumpa lite. När jag slutade amma å pumpade jag ut lite på morgonen då det hade fyllts på under natten, och så lite på kvällen då det hade fyllts på under dagen, tror jag höll på i ca en vecka sådär och till slut så sinade mjölken!



Lycka till nu!

2010-02-16 @ 13:52:05 / URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: