Ingen bra dag...

Nää, igår var det verkligen ingen bra dag för Robin. När han låg och sov första gången igår så satt jag och letade efter ett recept som jag sett på Rachel Ray och var riktigt sugen på att prova på Söndag, tillslut hittade jag receptet så jag satt mig och skrev ner det, innan jag var klar vaknade Robin. Det var inte alltför mycket kvar så jag satt honom i sängen som jag brukar. Fick gå dit och sätta han tillrätta en gång för han hade kastat sig på sidan och låg på mage, men som sagt, jag satt han där han brukar sitta. Jag går och sätter mig vid datorn och strax hör jag en duns därinni från, jag hinner tänka att det inte lät som en leksak som blev kastad ner på golvet så jag är påväg(springer dit på 2 steg!) när han börjar skrika...! Jag kommer dit och ser han ligger på mage med huvudet mot sängen, på golvet! ( Han ligger en bit utanför så han har troligtvis inte slagit i huvudet iaf) Stackars lilla grabb!! Men jag vette sjutton HUR han ramlat, jag lägger alltid kuddar så att han inte ska kunna ramla ur, men antagligen har han(på något sätt) tagit sig nedanför kuddarna och lekt gymnast. Jag kände på huvudet, armar och ben, i munnen och ansiktet, jag ser inte ens ett blåmärke. Har han tur eller har han tur? Det var iaf första gången! Sen efter maten fick han sitta i badet lite, sen tänkte jag att han skulle få vädra rumpan lite. Jag satt ner honom på en fäll och hade även en handduk ifall en "olycka" skulle vara framme. Kollade bort 1 sekund( jag satt självklart kvar), jag skulle kolla efter en annan handduk och dom fanns precis bredvid mig men så fort jag kollar bort så kastar han sig mot sidan igen och ramlar såklart, blir röd på kinden och gråter lite men annars gick det bra. Lite senare såg jag att han fått ett blåmärke på ena knät, antagligen efter första fallet men han verkar inte ha ont för han är samma glada pojke som han brukar vara. Skönt det, men inte är det kul när dom små gör illa sig. Så nu kan jag inte ha han i sängen heller. Han springer därför runt i gåstolen nu, men jag har lagt en annan stol borta i hallen så han inte kan komma bort till kök/vardagsrum och ha ner blommor/kaktusar. Han är i sitt rum nu och där är det ju iaf barnsäkert, och inte kan han ramla ur gå stolen heller...


TJING! ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: