ho aj aj aj aj buff

I den här boken  är det ju många visor, bland annat. Så ibland brukar jag kolla i den och sjunga lite för Robin, favoriten är nog:

När trollmor har lagt de elva små trollen
och bundit fast dom i svansen,
då sjunger hon sakta för elva små trollen
de vackraste ord hon känner:
Ho aj aj aj aj buff, ho aj aj aj aj buff,
ho aj aj aj aj buff buff!
Ho aj aj aj aj buff

Så den har jag sjungt ett par gånger, sen en morgon så vaknade Robin, sätter sig upp och börjar sjunga :
aj aj buff
aj aj buff

Hihi, lilla älsklingen ♥

Han har börjat mer och mer att sätta ihop ord, härromdagen fick han lite julskinka, det var nog gott och det försvann fort för när jag vände ryggen till sa han:
"Mer skinka"

Såhär har det också låtit här hemma:

Robin- Pappa!
Jag- Ja, pappar pratar i telefonen.
Robin- farmor?
Jag- nej, inte farmor, han pratar med T*****
Robin- I**? ( det är alltså T*****'s sambo)

Han har även börjat säga:
"Inte röra" ( fast det låter som "int eöra")
(hehe undrar om vi säger så mycket här hemma?!)

Det är så himla kul när man kan prata med honom på ett annat sätt, nu när man får svar av honom. Älskade lilla skrutt♥


TJING! ♥


Kommentarer
Postat av: Linda

TAck tack, jag vet.. Jag gjorde ett kap minst sagt;)

2010-12-28 @ 09:20:45 / URL: http://sweetkay.blogg.se/
Postat av: Tova

åh, måste vara såå spännande när talet utvecklas hos de små :) min lille är ju inte fyullda 1 än, men tiden rusar ju så rätt vad det är kanske han säger sitt första medvetna ord ;)

Kram

2010-12-28 @ 13:27:53 / URL: http://trasslet.se
Postat av: Beatrice, mamma till Devin & liten i magen ♥

Den visan sjöng jag mycket för Devin när han va mindre. Min mor sjöng även den för mig när jag var liten. Nu sjunger jag den för bebis i magen ibland ;P

2011-01-10 @ 14:22:05 / URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: