som sagt: Feber!

Ja, som sagt, Robin fick ju 6 månaders vaccinationen igår. Det var 2 stycken och stack båda hans lår samtidigt och han började ju såklart att GRÅTA. Men det gick över ganska fort =) Men inatt så märkte jag att han var väldigt varm så jag tog tempen och den visade på hela 38,6 grader. Lilla grabben! Jag gav han lite alvedon så han kanske skulle kunna somna om, det tog 1 timme ungefär men tillslut somnade vi om.
Imorse var tempen lika hög som inatt, och han ville verkligen inte ligga själv i gymmet som han brukar. Så självklart behöver han inte det, speciellt inte idag när han har feber. Får se om han kommer att vara lika mammig hela dagen. Inte alltför bra, men tanke på att en leverans med fönster kommer idag men vi kan ju hoppas att P har kommit hem då...
Men iaf, dom vägde och mätte ju Robin igår också, nu är han 70 cm lång och väger 7785 g. Han har vuxit 3,5 cm på lite över 1 månad! Det kommer nog bli en lång kille det där =D Han har nog växt om mig när han börjar skolan HAHA




TJING! ♥

Kommentarer
Postat av: Kim

Oj, ja han är lång! Jag blev lite nyfiken att se hur det ser ut med mina barn när de var 6 månader.

Jessica - 66 cm lång, 7635 g.

Jesper - 67,5 cm, 8310 g (!).

Annalinnea - 69 cm, 7750 g.



Har du mått från dig och Peter när ni var små för att jämföra? Det är alltid roligt! Hoppas förresten att hans feber snabbt går bort och att han blir som vanligt igen!

/Kramar i mängder

2009-11-19 @ 09:36:49
Postat av: Jenny

Stackars Robin! Melker har oxå fått feber av vaccinationerna. Igår vaccinerades han mot svininfluensan men det har han inte reagerat på, så skönt!



Kram

2009-11-19 @ 19:39:41 / URL: http://frokenfranzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: