Sloppy Joe

Igår blev det Sloppy Joes till middag, till det ska det ju vara hamburgebröd, men vi hade inga hemma och jag ORKADE inte gå till affären(ja, jag vet att jag är lite lat) så jag bakade lite hamburgebröd istället. Hade inga sesamfrön hemma, men det fick ju ganska bra ändå... Det var faktisk väldigt lätt, dom skulle mest ligga och jäsa =D

Igår var Robin så himla trött på kvällen, försökte hålla han vaken till 19, men när klockan var runt 18:00 gjorde han inget än att gnida sig i ögonen, klockan var 20 över när jag la honom och jag tror att han sov innan jag la ner honom i sängen =) Trodde att han skulle vakna riktigt tidigt imorse med tanke på det, men han sov till 5:45, så det var ju ungefär som vanligt. Skönt!

Igår blev det att ta fram vinterjackan, och imorse såg jag att det var -3 grader, så det var nog bara bra att den kom fram ifall jag orkar ta en promenad idag...

Robin är fortfarande ganska gnällig, han vill inte sitta ner, då får han stå upp, men då vill han inte stå upp. Ligga ner är ju inte heller kul och det är bara mamma som gäller. Eller så är det för att pappa inte har tålamod med gnäll... Han frågade igår hur jag kunde ha sånt tålamod, men det har nog kommit med föräldraskapet. Jag menar, vad ska jag göra då? Bara låta han ligga där? Nää, självklart inte! Lite jobbigt att man inte får hjälp med just det, för tillslut blir man ju ganska trött på det där gnället, oavsett hur mycket tålamod man har... Man får vara glad för dom gnällfria stunderna =D

Nu ska jag gosa lite med älskade lilla sonen!


TJING! ♥

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter som en ny utvecklingsfas, har för mig att det ligger en runt den ålder Robin är nu. Här var det massa gnäll just då!



Kram

2009-11-12 @ 07:28:31 / URL: http://frokenfranzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: