Jag kände en knöl i ...

Anledningen till att jag var upp till lasarettet igår var att jag känt en knöl i ena bröstet. Jag vet att det kan bli mjölkknölar när man ammar så ville jag ändå kolla upp det, så man vet och inte behöver gå runt och fundera på det. Om det inte skulle vara något. Så kom jag in och jag fick visa vart jag hade känt knölen sen så mosade dom ihop först det högra bröstet, sen det vänstra och sen en ny vinkel på det högra och ännu en vinkel på det högra. Kan ju säga att det inte var speciellt skönt! Sen fick jag sätta mig ner för det var en läkare som skulle kolla med ultraljud också så att dom var säkra. Ev skulle han även ta prov på vad det nu var. Så kom jag in till läkaren och han frågade lite om hur mycket jag ammar(det syntes ganska tydligt att jag fortfarande ammar, ändå har jag minskat ner ammningen ganska mycket. Nu ammar jag bara på kvällen till nattning och på nätterna) och så fick jag visa igen vart jag hade känt knölen. Sen kände han både på höger och vänster bröst och inte var det svårt att hitta knölen, den kändes tydligt. Tillslut fick jag lägga mig ner och han skulle kolla med ultraljud, först vänster och sen höger. Ganska fort på höger sidan fick han syn på en såkallad mjölkblåsa som var bara några millimeter i diameter så det var ju inte något att uppmärksamma. Såna kan det ju bli när man ammar. Sen kom han till det stället där knölen var. Jag såg att det var en ganska stor mörk "fläck" där, men jag såg också att det såg ut som "mjölkblåsan" fast ganska mycket större. Det var även det det var, en mjölkblåsa, som låg så nära huden och var någon cm i diameter. Det var därför jag känt den, men dom är ju totalt ofarliga så han stack hål på den, så att jag inte skulle behöva gå runt och känna den. Så nu är den borta, efter ca 3-4 månader som jag gått runt och känt den. Skönt att det inte var något annat än en jäkla blåsa :) Nu behöver jag inte tänka på det något mer...


TJING! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken tur att det inte var nagot allvarligt! Bra att du fick det kollat Bea.Kram fran Camilla

2009-12-23 @ 12:43:38
Postat av: emma =)

Va skönt att det inte var något allvarligt vännen! Kram

2009-12-23 @ 13:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: