Vad tycker du om rakning?

Jag kom att tänka på det här med rakning nyss(när jag stod och rakade benen), varför gör man det egentligen?
 
Första gången jag rakade benen gick jag i 4:an, nu för tiden kanske det inte är så tidigt men jag tror inte att så många gjorde det "på den tiden"(Låter som jag är last gammal). Har man en gång börjat så lär man ju fortsätta, om man inte vill kunna göra flätor på sina ben...
 
Jag själv tycker att det är skönt med ny rakade ben, och jag tycker att mina ben ser bättre ut utan massa hår. MEN jag har absolut inget imot dom som inte rakar sig. Det är helt upp till dom, varför ska man ha något mot dom som inte rakar sig?
 
Alla kommer väl ihåg under melodifestivalen när en kamera zoomade in på en tjej som inte hade rakat sig under armarna?
När jag såg det reagerade jag också(antagligen mest för att man aldrig ser tjejer som är orakade), men sen tänkte jag inte mer på det. Sen när det började pratas om det på bloggar och i tidningar så tänkte jag bara: Varför ska vi andra bry oss om man rakar sig under armarna/benen/muffen/på armarna eller inte. Världen hade varit väldigt tråkig om alla var lika!
 
JAG tycker om mina ben när dom är rakade, men jag rakar dom inte jämt. På vintern kan det gå flera veckor utan att jag rakar. Men på sommaren vill jag inte visa mina ben i short/klänning/kjol utan att ha rakat. Det är inte för någon annans skull(P bryr sig inte ett dugg) utan för MIN.
Fast å andra sidan vet jag inte, om man hade sett modeller i tidningar med orakade ben sen man var liten så kanske jag inte heller rakat mig idag. När man(jag iallafall) var liten så ville man ju vara lika fin som modellerna i alla tidningar och det kanske sitter kvar i huvudet fast man inte tänker på det och man tror att man vill raka sig för sin egna skull.
 
Så vad vill jag säga med det här inlägget?
Om du rakar dig, gör det för DIN skull, inte för någon annans! Om du inte rakar dig, stå på dig och låt INGEN få dig att raka DU inte vill.
 
Hur gör du? Brukar du raka dig? Vad tycker du om dom som inte rakar sig? Eller om du inte rakar dig, vad tycker du om dom som gör det?
 


Kommentarer
Postat av: halvbonden

jag gör som du att jag rakar mig ibland och ibland inte. jag är inte tillräckligt modig för att gå med kjol och orakade ben :)
men det är svårt att avgöra om det är för ens egen skull man gör det när hela samhället är uppbyggt med rakade kvinnor som norm.

2012-06-29 @ 11:09:47 / URL: http://halvbonden.wordpress.com
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

jag gör som du på vintern rakar jag inte alls benen knappt för de är ingen som ska se mina ben ändå som på sommaren man badar å har kjol/shorts då vill ja gärna inte gå med päls på benen ;)
under armarna å down there rakar jag dock alla årstider ;)

2012-06-29 @ 11:52:02 / URL: http://melissasprinsar.com
Postat av: Madame Hoffa

Klart man ska raka sig om man vill det, och låta bli om man känner för det. Men det handlar ju en del om hygien också, inte så fräscht att ha hår överallt. Min åsikt bara :)

2012-06-29 @ 12:40:45 / URL: http://madamehoffa.se
Postat av: Jennifer

Epilator , ont en stund, men sen, behöver man inte raka på flera veckor, inget stubb, inget kladd, bara lent :)

2012-06-29 @ 15:09:46 / URL: http://www.hemma-liv.blogspot.com
Postat av: petra

Så bra inlägg!
Ja du, vem rakar man sig för egentligen? Jag e likadan, på vintern går de lång tid mellan rakningarna, medans jag gärna vill ha nyrakade ben på sommaren till klänningar eller kjol. Men ja, varför är det egentligen så fel att inte raka sig. Vem har sagt att det e "normalt" för killar att ha hår men inte för tjejer?! Bra inlägg.
Modigt av dom som ej rakar sig tycker jag.

kram

2012-06-29 @ 15:30:34 / URL: http://zupermamman.blogg.se
Postat av: Lilian

Madame Hoffa - Då är alltså väldigt många killar ohygieniska eftersom de flesta bara rakar sig i ansiktet.

2012-06-29 @ 17:30:07 / URL: http://lillzan.blogspot.com
Postat av: carola

så bra skrivet...
På vintern är jag som dig, kan gå veckor innan jag rakar mig.
På sommaren känner jag mig mycket fräschare om jag rakar mig och självklart ska man göra det för sin skull.

2012-06-29 @ 19:44:49 / URL: http://mammacarola.blogg.se
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Jag är som du! På somrarna rakar jag benen, men på vintrarna kan det ibland gå flera veckor emellan :) Alla gör ju som de själva vill. Jag känner många som rakar hela kroppen, inklusive på armarna. Men också många som bara rakar sig under armarna och inget mer.

Och till Madame Hoffa, det är nog inte så att det är ohygieniskt att inte raka sig. Det är mer att det kanske är oattraktivt för en del? Att inte raka underlivet till exempel anses som ohygieniskt när det egentligen är tvärtom; rakat underliv gör att det blir för varmt, för tätt inpå med tyg och att man lättare får svamp. Det betyder ju inte att man låter bli att göra det på grund av det, men ändå. Just sayin!

2012-07-01 @ 15:00:14 / URL: http://p0llys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: