Black Swan

Den filmen vi såg i fredags var Black Swan. Den är inte ny direkt, det vet jag. Men vi pratade om den på jobbet och dagen efter tog en jobbar kompis med sig sin så vi kunde låna :)
 
Regisserad av Darren Aronofsky(The Wrestler) och med Oscars belönade Natalie Portman i huvudrollen har denna utmanande och psykologiska thriller hänfört både publik och kritiker, samtidigt som den blivit årets stora filmattraktion. Portman gör sitt livs rollprestation som Nina - en förbluffande begåvad, men farligt labil, ballerina på väg att nå stjärnstatus. Pressad till bristningsgränsen av sin pådrivande konstnärliga ledare(Vincent Cassel) samt av hotet från en förförisk rival(Mina Kunis), börjar Nina förlora sitt redan klena grepp om verkligheten. Allteftersom pressen ökar tappar Nina kontrollen över sin förtärande besatthet och hon slungas in i en mardröm som inte bara hotar hennes förstånd, utan även hennes liv.
 
 

Jag är inte förtjust i skräck filmer, men den här var faktiskt bra. Den är ju inte en skräckis heller, drama/thriller står det på baksidan. Men fy sjutton så bra Natalie Portman spelar! Det sa både jag och P. Har du inte sett den här filmen så tycker jag verkligen att du ska göra det!

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen

Visst är den bra!

2012-07-23 @ 11:20:54 / URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Gaymasen

Skitbra film!! :))

Och ja eller hur. Träningsvärk är hemskt, haha.

2012-07-26 @ 16:46:07 / URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: