På bar gärning

Kollade ni på På Bar Gärning igår? Jag har sett det förrut någon gång men inget jag följer direkt. Igår handlade det om barn som satt på en bänk utan föräldrar för att se hur länge dom fick lov att sitta där innan någon reagerade. Det var typ ingen som ens la märke till barnet. Sen tog dom bort en sko och lät pojken ropa efter mamma. Det var 1(!) som reagerade! Jag tycker att det är så sjuk så det inte är sant. Det gjorde ont i mammahjärtat att se det, för tänk om det hade varit Robin och INGEN hade hjälpt honom.
Jag hoppas och tror att OM jag skulle se något sånt så skulle jag ta tag i det och hjälpa barnet hitta sina föräldrar.
I mitt jobb så kan man ibland tappa hoppet om mänskligheten pga vissa saker som händer med jämna mellanrum, men att människor inte reagerar på ett litet barn som ropar efter mamma(eller pappa) är ju helt sjuk och får mig undra vart världen är påväg.

Snälla lova att om du skulle se ett ensamt barn någonstans, hjälp till att hitta föräldrarna!

Här är iallafall gårdagens avsnitt:


Kommentarer
Postat av: Beatrice Bäckstrand

Men fy, stackars barn! :(

2012-05-29 @ 22:15:43 / URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Vad roligt att du är med och tävlar hos mig, lycka till :)

2012-05-29 @ 23:22:03 / URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Men fy fan! jag hade stannat, och jag har faktiskt även gjort det två ggr då jag sett ensamt barn i butik som varit ledsen. Hoppas veerkligen någon skulle göra detsamma om det va mitt stackars barn som va vilse :/

Kram

2012-05-30 @ 10:18:40 / URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: