Kärleks Brownies

På tisdag är det alla hjärtans dag och jag och P har varit förlovade i 7 år. Jag funderar på att baka något gott tills dess och hittade det här receptet på Kärleks Brownies

♥ 150 g smör
♥ 1 dl kakao
♥ 100 g mörk choklad, 70 %
♥ 3 ägg
♥ 3 dl socker
♥ 2 ½ dl vetemjöl
♥ ½ tsk bakpulver

Så här gör du:
♥ Sätt ugnen på 150 grader.
♥ Smält smöret i en kastrull. Rör ner kakaon och det mesta av chokladen så att den smälter, men spara lite choklad och hacka den grovt.
♥ Vispa ägg och socker. Vänd ner vetemjöl och bakpulver och blanda.
♥ Tillsätt smör- och choklad blandningen och vänd ner den hackade chokladen.
♥ Häll smeten i en bakplåtsklädd långpanna. Grädda i ca 30 minuter, kakan får gärna vara lite kladdig inuti, Låt svalna.
♥ Använd ett pepparkaksmått och ta ut hjärtan ut kakan. Servera gärna med en klick grädde.


(bild lånad från google)

Kommentarer
Postat av: The Life Of Yarp - Lottar ut 8 Onepiece på bloggen!

Åååh vad gott! Jag älskar brownies :) dessa kanske man skulle baka :)

2012-02-10 @ 07:31:34 / URL: http://yarp.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

mums vad gott!

2012-02-10 @ 17:53:52 / URL: http://p0llys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: