En jullista

Här kommer en jullista jag hittade HÄR


Pepparkakor - Lussebullar
Isschoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Deiselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst


Hur och med vilka kommer du fira jul i år?

Vi kommer först äta en mysig frukost här hemma och öppna några julklappar, sen åker vi upp till mamma och co för att äta mat och mysa lite mer, öppna julklappar och så.
På juldagen kommer P´s familj hit till oss på julmat och julklappar :)


Vad önskar du dig i julklapp?

Vet inte riktigt faktiskt. Kläder behövs alltid, men smink och så är också kul. Så pengar skulle inte sitta helt fel :)

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?

Jag gillar Askungen och brukar sitta och sjunga med :D

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?


Jag brukar inte ha några förväntningar direkt... Är mina nära och kära glada så är jag det också :)

Har du firat jul utomlands någongång?


Ja, hos syster i USA. Första året jag och P var tillsammans. Vintern 2002 i Corning, New York :)

Vilket jullåt är den bästa?


Jag vet inte, gillar faktiskt dom flesta jullåtar. Dom är så mysiga!

Vilken julfilm är den bästa?


Vi har faktiskt precis börjat kolla igenom våra julfilmer. Polar expressen måste man ju se och Nu är det Jul igen 1, 2 och 3 :) Ett päron till farsa firar jul är också toppen :)

Har du varit Lucia någongång?

Ja, när jag och klasskompisar lussade på mammas jobb för MÅNGA år sen.

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:

Hmm, jag vet inte. Jag har ett minne från när mamma och pappa fortfarande var gifta och vi bodde lite utanför Falun. Vi satt nere i källaren och hade öppnat julklappar. Varför det minnet är kvar än det vet jag inte ( jag var väl runt 4-5 kanske?), men det måste ju betyda något om jag minns det fortfarande?







Kopiera gärna listan och säg till så kommer jag in och läser din lista också :)

En bild från förra julen. Robins första möte med jultomten :)


Kommentarer
Postat av: Pappan Anders

Jag gillar bilden på Robin och tomten. Polar expressen och Bad Santa måste ses :-)

Ha De!

2011-12-22 @ 11:29:50
Postat av: Nilma

Passade på att låna den själv och göra den :D

2011-12-22 @ 13:32:09 / URL: http://www.nilma.se
Postat av: neli

vilken söt blogg du har =)

allt bra idag?

2011-12-22 @ 15:39:25 / URL: http://iamsofashion.blogg.se/
Postat av: En blogg om Kevin

Naaw, va söt bild när han nyper tomten i näsan :D

2011-12-22 @ 17:26:27 / URL: http://tusenniohundraelvadagar.blogg.se/
Postat av: britta bloggar

Nu är tävlingen i samarbete med 4mom.se avslutad! Kika in och se om det var du som vann!

2011-12-22 @ 22:33:18 / URL: http://brittabloggar.se
Postat av: Anna

Kul att du gilla listan, älskar att läsa sådana :} Hoppas du får en riktigt underbar jul! ☃

2011-12-23 @ 22:04:29 / URL: http://madeinjapan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: