pasta och baconsås

Igår åt vi något vi inte ens provat förrut, konstigt och synd för det var riktigt gott!
pasta med baconsås, helst ska man ha tagliatelle till, men det hade vi inte hemma.



Man gör en vanlig redning(1 msk smör, 2 msk mjöl och 4 msk vatten (jag använde mjölk)), smält smöret, vispa i mjölet så det blir torrt och ha i vattnet, låt koka så det tjocknar. Ha sen i baconet(beroende på hur man tycker om baconet kan man steka det först, som jag gjorde. Jag vill ha det knaprigt :) Häll sen såsen över den färdig kokta pastan.
Man behöver inte ens salta eftersom baconet är så salt av sig självt.
Hur gott som helst vart det :)

TJING!

Kommentarer
Postat av: sandra

gott :D

2010-07-29 @ 12:08:04 / URL: http://bbys.blogg.se/
Postat av: Lea

Haha det vattnas i min mun...

2010-07-29 @ 15:47:25 / URL: http://leha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: