1 års kalas

Jag kom på tidigare att det börjar bli dax att fixa och spåna inför Robins 1 års kalas också! Visst, han kommer inte komma ihåg det, men det är ju roligt att visa bilder sen när han blir äldre. Hade jag fått bestämma hade jag bjudit många! Men det finns nog en annan här i huset som inte är så pigg på det. Han växte upp utan kalas också, så det kan ju bero på det? Men det finns ju lite att fundera över:

När? Helgen före eller efter den 10:e?
Bjuda på? Robin ska iaf få en egen tårta, men sen då? Ska jag bjuda på bara tårta och kakor eller mackor också? Eller mat och tårta?
Vilka ska man bjuda? Ska man bara bjuda dom närmaste?
Önskelista - Måste komma på vad Robin "vill ha" eller behöver...
Ska jag skicka riktiga inbjudningar? Eller via mejl/ringa?
Tid? Vilken tid passar bäst? Ibland sover han ju 3 timmar, ibland "bara" 1 timme.



Ja, det är lite att fundera på? Och VAD för tårta ska man göra? Ja, frågorna blir bara fler och fler...

TJING!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vi planerar kalas i helgen så jag får återkomma med mer tips efteråt!



Efter som M fyller på en lördag är det perfekt för kalas då, vi har bjudit en del vänner samt familjerna, dock inte så många som har möjlighet att komma.



Bjuder på tårta, bullar och kakor med barnalternativ så som äpplebullar, kex och frukt. Kommer göra en egen tårta på rulltårtsbotten med mindre socker samt grädde och massa frukt.



Melker har önskat sig både sånt han behöver ex cykelsadel samt andra mer roliga saker som böcker och liknande. Har även önskat oss bidrag till gungställning och sandlåda.



Folk kommer lite när de passar, några innan och några efter lunch. Planerar dock tårtfika i samband med eftermiddagsmelliset. Nu sover ju lilleman inte så mycket på dagarna så det är ju inget problem ... ;)



Kram

2010-04-08 @ 19:58:09 / URL: http://frokenfranzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: