husmors knep?

Imorse fick jag sova ca 50 min längre än igår, weeiii =) Första gången Robin fick mat inatt(?) var 23:30, men mina ögon orkade inte öppna sig så mycket först så jag trodde att klockan var runt 2. Sen när jag satt där så koncentrerade jag mig riktigt på klockan och då såg jag vad den var, inte konstigt att jag var trött, jag hade ju bara sovit i ca 1 timme! Undrar om jag ska ge honom mat när jag ska lägga mig? Så jag kanske får sova mer än 1 timme det första jag gör...

Är det någon som har något husmors knep på hur man ska få igång en mage? Robin har inte bajsat(intresse flagg)på flera dagar nu...Har ju provat med katrinplommonpuré, men det verkar inte hjälpa.

TJING!♥


Kommentarer
Postat av: Kim

Nja, husmorsknep vet jag inte men när han för första gången smakat fastare föda än bröstmjölk tar det lite tid för magen att börja jobba. Så länge han inte har ont är det helt ok. Du kan prova messmör och päron som också är lösande...äpple är tvärtom. Så länge man ammar håller det magen igång och förstoppning är ovanligt. Massera gärna magen, uppifrån och ner, och runt omkring. Då kan det börja knorra ordentligt.../Kim

2009-09-29 @ 10:13:23
Postat av: Jenny

Päron är superbra! Viggo blev helt hård men sen kom jag på att det var maten jag gett honom- blåbär, morot och banan är tydligen direkt förstoppande och det var typ det enda jag hade gett honom...

Lycka till med poopet!

2009-09-30 @ 16:39:37 / URL: http://livetenligtjenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: