Respektlöst!

Godmorgon!

Jag blev riktigt arg igår, här är historien:

Vi var hem till mamma och co igår, blev bjudna på kassler och hasselbackspotatis *gottis gottis*. Sen fick vi glass till efterätt, då ville dom att Robin skulle få smaka lite glass (mamma sa att hon ville se minen på honom), men både jag och P sa NEJ då vi inte vill ge honom saker med socker i än. Så länge man kan vänta är det bara bra tycker vi. Men efter ett tag tog mamma lite glass på en sked iaf för att ge Robin(han låg på golvet på en filt och jag satt i soffan längre bort), jag sa åt henne att inte ge men hon sa " bara lite" och stoppade in skeden i munnen på honom. Gissa om jag blev ARG! Jag menar, det är ju jag och P som är Robins föräldrar, säger vi nej så är det nej! Respektera det. Jag menar, socker som är så pass beroendeframkallande, det vill vi inte ge honom än. Men tydligen så ska man inte lyssna på föräldrarna till barnet. Nu blir jag orolig till om dom ska vara barnvakt någongång. Dom kan ju proppa honom full med socker fast vi inte vill det, bara för att dom vill "se minen på han". Saken blir inte bättre av att dom ALLTID har godis framme, när Robin blir äldre kommer han ju säkert att få ta godis därifrån(för mamma och com) fast det inte är Lördag även fast vi säger att han inte får.
Jag tycker att det är respektlöst.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller med dig helt, så där har det varit hos Perras mamma också. Hon tycker inte att det är så farlig. Dom andra barnen får ju men nu efter 7 år med Nej från mig och Perra har hon lärt sig och frågar alltid och är det NEJ så är det. Emma blir ju också helt vild om hon får för mycket socker i sig och det har hon själv fått erfara när emma har varit där så hon vet äntligen att Socker ska undvikas.....

2009-11-25 @ 10:18:53 / URL: http://jemmas.blogg.se/
Postat av: Kim

Hej Bea! Jag vet precis vad du menar, de har gjort lika med våra barn med. Det du/ni känner ÄR rätt och jag hoppas ni står på er med att säga NEJ. Det gör vi också när vi är där. /Kim

2009-11-25 @ 12:38:30
Postat av: Jenny

Fy vad arg jag hade blivit! Blir arg bara jag läser detta. Det är NI som bestämmer över ERAT barn!



Jag hade nog meddelat berörd person att barnvaktande får vänta tills de respekterar det ni säger och tills ni verkligen litar på att de inte ger saker i hemlighet!



Mina svärföräldrar vill oxå gärna ge glass/fikabröd till Melkers kusin som är 2½. De har flera gånger frågat om Melker smakat glass än. Vi har varit väldigt tydliga med hur VI vill ha det gällande Melker och jag hoppas och tror verkligen att de respekterar det!!! Har en väldigt bra relation till dem så jag tror inte att det kommer att bli problem framöver även om det säkert kommer att behövas många påminnelser!

2009-11-25 @ 20:03:09 / URL: http://frokenfranzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: