Bara 9 veckor kvar??

Känns som att vi kommer ha en filmdag idag med, orkar inte göra så mycket annat känner jag. Är riktigt trött idag...

Härromnatter drömde jag att jag såg foten på bebisen i magen när han sparkade. Men foten var kvar ett tag så jag petade tillbaka, eller snarare kittlade den. Tydligen var det en kittlig bebis för då försvann foten fort =)

Tidigare har jag inte riktigt känt om det har varit en pojke eller flicka imagen ( för man vet ju inte, har ju hört massor med historier där man kollat könet vid UL och så visar det sig vara fel), det har kunnat vara vilket som. Meeeen när jag satt och läste något på internet, det var någon skrev om hon i magen. Då kom känslan att det kändes helt fel att läsa hon. Jag kan inte ens föreställa mig att det är en flicka i magen på mig... Ändå har jag och mamma alltid trott att mitt första barn skulle vara en tjej, men nu känns det 1000 mil bort. Kanske nästa gång??
En kund som var in härromdagen frågade om vi visste om det var en pojke eller flicka, då sa jag ju att det var en pojke. Det kunden säger då är : Men det är väl inte kul att veta det innan? Det ska ju vara en överraskning...
Men är inte det upp till oss?? Varför frågade han ens om han inte tycker att man ska veta innan? Förstår inte vissa människor...

Imorgon ska jag till barnmorskan igen och på tisdag ska jag på första familjeträffen (får se om han följer med, var tydligen inte så sugen på det och jag tänker då inte tvinga honom...)
Från och med imorgon börjar jag jobba 20 timmar iveckan iaf, antingen tills jag inte kan jobba mer (och måste sjukskriva mig) eller tills jag får heltids havandeskapspenning av försäkringskassan...
Jag har kommit på att chefen inte har någon förståelse alls för att jag är gravid iaf. När jag har jobbat dag och det jag måste göra är klart då har jag bara suttit i kassan och tagit det lugnt. Men det duger ju tydligen inte för honom, i onsdags fick jag massor med uppgifter som skulle göras från kassan. Han sa också : Det går ju inte så fort för dig.
Hur fan ska det kunna gå fort? Han kan ju pröva själv att vara gravid, eller nej det kan han ju inte...! Blir så trött.

Nu ska vi kolla på film igen!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: