Vad betyder ditt namn?

Beatrice är ett kvinnonamn med latinskt ursprung med betydelsen "ljusbringare" eller "den lyckosamma". Namnet härstammar från latinets Beatrix, som genom franskan har blivit Beatrice. Den som har Beatrice som sitt förstanamn brukar bli kallad för Bea. Namnet Bea förekom ofta på 1800-talet. Källa behövsNamnet klättrade snabbt på topplistorna på 1980-talet men har sedan avtagit i popularitet. Den 31 december 2006 fanns 8 841 kvinnor med förnamnet Beatrice folkbokförda i Sverige. Av dessa hade 3 962 Beatrice som tilltalsnamn/förstanamn. År 2003 fick 120 flickor namnet, varav 45 fick det som tilltalsnamn.Namnsdag: 2 december.

Hittade det här på namngeneratorns sida. Så om ni vill ha tur så kanske vi ska umgås? Det kanske rubbar av sig? hehehe

Kommentarer
Postat av: Anonym

Njea, jag vet inte riktigt. Inga planer på barn än, men nån gång kommer det nog. Har ju precis börjat plugga också så vill bli klar med det först. :)

Men gud vad roligt för er!

Var det planerat och så? :)

2008-10-12 @ 11:57:48 / URL: http://saani.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej man fattar det inte långt in i graviditeten kan jag säga och fast Kevin hade kommit till världen så hade vi knappt fattat att vi blivit föräldrar=)



Kram

2008-10-13 @ 08:52:52
Postat av: Anonym

Det var jag som skrev inlägget ovan.

2008-10-13 @ 08:53:12 / URL: http://sweetkay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Mina tävlingar:



Avslutas 29 juli
Samarbetspartners: